גנץ מסכם תקופה: החשש, התחזית הקודרת והנושא שבו הוא סומך על נתניהו

    קובי פינקלר No Comments on גנץ מסכם תקופה: החשש, התחזית הקודרת והנושא שבו הוא סומך על נתניהו

    שר הביטחון בני גנץ מסכם תקופה: "אני מקווה שלא נראה רף אלימות גבוה משראינו עד כה שיתחיל מירושלים ויקרין לאיו"ש, לעזה, ואולי גם לזירה הצפונית". על איראן: "אני צופה שהתעוזה האיראנית תקבל בוסט כתוצאה מהקשרים עם רוסיה והמאבק בין המעצמות. באשר לתקיפה באיראן בלחץ השותפים אומר גנץ "אני חושב שבהקשר הזה נתניהו יהיה שקול"

    גנץ צילום: יונתן סינדל/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון היוצא בני גנץ שב אתמול מעוד סיור פרידה. בדרך חזרה הוא פוגש אותנו, הכתבים הצבאיים לשיחת סיכום ופרידה. לא בטוח עדיין לכמה זמן.

    ולמה לא בטוח? אתמול בכנסת שאלו אותו "אם יציעו לך עוד שנה", תשובתו היתה "מה אתה רוצה שאגיד לך עכשיו?" סתם ולא פירש.

    הרבה מסרים יש לו לשר היוצא שמסכם עכשיו שנתיים וחצי מאוד מאתגרות כמעט בכל מקום. אלה, אומרים במערכת הביטחון, היו שנתיים וחצי מאתגרות מבחינה ביטחונית קודם כל, אירועי טרור, מבצע שומר החומות, עלות השחר, ושובר גלים, גם פעילויות בצפון המב"מ ועוד.

    ביקשנו תחילה לשמוע את אשר יש לו מה לומר באשר לנושא האיראני. כאן, אין לשר היוצא בשורות טובות במיוחד "אני צופה שהתעוזה האיראנית תקבל בוסט כתוצאה מהקשרים עם רוסיה והמאבק בין המעצמות. תהיה לכך השפעה על האזור כולו. התחרות מול איראן היא על כל הספקטרום – טכנולוגיה, אקדמיה, מלחמת האש, חלל, העברת אמל"ח לארגוני טרור. יש לנו הצלחות משמעותיות בזירה הצפונית.

    "לישראל יש יכולת לפעול באיראן ואנחנו מחויבים להמשיך ולחזק אותה. יש לנו מוכנות, יכולות פיתוח, תהליכים ארוכי טווח שאנחנו מנהלים – ולא נרחיב. צריך להכין את האפשרות הזו וצריך יהיה גם לשקול טוב מאוד את הנושא הזה לפני ביצוע. בפעם האחרונה שצה"ל היה ברמת המוכנות הגבוהה אני הייתי רמטכ"ל וכמו שפורסם – הוחלט על ידי אותו ראש ממשלה שצפוי להיכנס לתפקיד – שלא לעשות זאת. אני חושב שבהקשר הזה נתניהו יהיה שקול".

    בנוגע לאיו"ש אומר שר הביטחון היוצא: "אני מקווה שלא נראה רף אלימות גבוה משראינו עד כה שיתחיל מירושלים ויקרין לאיו"ש, לעזה, ואולי גם לזירה הצפונית. אני מקווה שזה לא יקרה, אבל נוכח המציאות זה לא תרחיש בידיוני".

    ויש לו מסר חריף למי שאך פגש בביתו לפני מספר חודשים אבו מאזן "הצעדים שהפלסטינים עושים כרגע בהאג ובאו"ם חמורים, פוגעים ביכולת לשפר את המצב באזור, ולא משרתים את האינטרסים שלהם".

    ואם ביו"ש עסקינן, אי אפר בלי התייחסות לנושא ביטול המנהל האזרחי: "אני לא חושב שיש דרך לעשות את זה וזה בוודאי לא נכון. אני חושב שצריך להגדיל את היכולות של הפיקוח ואת התקציבים. התחלנו לעשות את זה. צריך גם לפעול בנושא תכנון התשתיות ביהודה ושומרון שלא תואמות את האוכלוסייה שחיה שם – הישראלית והפלסטינית. חייבים להכפיל את כביש 60, חייבים לבנות 13-14 מחלפים שיאפשרו תנועה רציפה גם לפלסטינים. אני לא חושב שבאמת יבטלו את המנהל האזרחי ושזה אפשרי".

    בעוד חודש וחצי יכנס רמטכ"ל חדש לצבא, רמטכ"ל שאתה בחרת. זה היה נכון? "הרצי יהיה רמטכ"ל מצוין", אומר גנץ ומוסיף "הייתי צריך לבחור בין מצוין למצוין בין המועמדים שהיו לרשותי. אני מכיר אותם. הרצי נכנס להרבה תפקידים בכל מקום שהוא היה בו דיבר מעט וכשהוא יצא היו תוצאות. ההתנהלות של אייל מעידה על האדם שהוא והוא גם יכל להיות רמטכ"ל מצוין. אני חושב שיש לנו רמטכ"ל מצוין גם היום, הוא עשה תהליכים גדולים בצבא, הוא עמד בשני מבצעים וראיתם את התוצאות, הוא בנה את הכוח, ראיתם את ההתפתחות במב"מ (מערכה בין מלחמות) וראיתם את כנס החדשנות שהוא הוביל. אני לא חושב שנתניהו יחליט להחליף את הרמטכ"ל".

    וגנץ מסכם "יש לנו צבא מצוין ומערכת ביטחון עם יכולות משימתיות מדהימות. כשמחייגים לצה"ל או למשרד הביטחון – יש מענה – ראינו את זה בקורונה, ראינו את זה בקליטה והעלייה. חייבים לשמור על זה. עשינו הרבה כדי לפתח את היכולות האלו. מה שמטריד אותי באמת הוא לא העניין הביטחוני – אלא הקיצוניות בחברה הישראלית. הצעקות אלי רוצח בכותל הן סימפטום. השאלה למה צעקו? הקיצוניות בחברה וגם בממשלה –מטרידה אותי".



    0 תגובות